آژانس دیجیتال مارکتینگ هیواوب

دلایل کم شدن لایک اینستاگرام چیست؟ آیا این الگوریتم های جدید اینستاگرام هست؟

شش عامل بر الگوریتم اینستاگرام

فهرست مطالب

دلایل کم شدن لایک اینستاگرام چیست؟ یک سوال ساده با پاسخی نه چندان آسان. اگر بارها برای شما اتفاق افتاده شما تنها نیستید. در واقع، این یکی از پرسش هایی است که از کاربران می شنویم. همه این ها بخاطر الگوریتم های اینستاگرام هست که دائما در حال تغییر و آپدیت شدن می باشد. با شرکت هیوا وب همراه باشید تا در این مقاله به برسی این مشکل بپردازیم

دلایل کم شدن لایک اینستاگرام چیست؟

یکی از دلایلی که اخیرا بوجود اومده در facebook و اینستاگرام هر دو مدتی است که تعداد لایک ها به شکل چشمگیری کاهش پیدا کرده است. در واقع، بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی دیگر حتی تعداد لایک پست ها را نمی بینند. با آن به روز رسانی عظیم، تغییرات در این الگوریتم ها در سال گذشته باعث شده است که لایک گرفتن بسیار سخت تر شود.

طبق نظر اینستاگرام، شش عامل بر الگوریتم اینستاگرام برای نحوه نمایش و رتبه بندی پست ها تأثیر می گذارد:

شش عامل بر الگوریتم اینستاگرام

 

1. علاقه

الگوریتم اینستاگرام تعامل با محتوا را بیشتر دوست دارد. بهترین نوع مشارکت عبارتند از کامنت، لایک، اشتراک گذاری مجدد، ذخیره ها و نمایش ویدیو. لایک شدن مهم است، اما لایک شدن به تنهایی باعث تعامل نمی شود.

2. تعامل با دیگران

اینستاگرام محتوایی را که به نظر آنها نزدیک است (به عنوان مثال: دوستان، خانواده) به کاربران نشان می دهد. برای ایجاد تعامل مهم است که با دیگران ارتباط برقرار کنید، بنابراین اینستاگرام محتوای شما را در اولویت قرار می دهد. شما می توانید این کار را با:

  • لایک کردن پست های دیگران.
  • تماشای استوری ها و لایو کاربران دیگر.
  • جستجوی افراد درون برنامه.
  • دایرکت با دنبال کنندگان خود.

در کل شما باید با دیگران با این کار ها تعامل خودتون رو بالا ببرید. یکی از مهمترین دلایل کم شدن لایک اینستاگرام عدم تعامل با دیگران است.

 

3. زمان بندی

زمان بندی

 

آخرین پست چه زمانی بود؟ این برای اینستاگرام مهم است زیرا آنها همیشه می خواهند بهترین محتوا را در حال حاضر اولویت بندی کنند. شما می توانید با پیدا کردن بهترین زمان برای ارسال محتوای خود، الگوریتم را دور بزنید. این امر تعامل شما را نیز افزایش می دهد.

4. مدت زمان حضور

آیا شما زیاد در برنامه هستید؟ افرادی که بیشتر در اینستاگرام هستند نسخه زمان بندی شده تری از فید خود را مشاهده خواهند کرد. اولین پست های فید شما معمولاً همان چیزی هستند که پلت فرم فکر می کند بیشتر دوست دارید. مخصوصا زمان انتشار محتوا حتما حضوری فعال داشته باشید. یکی از مهترین دلایل کم شدن لایک اینستاگرام عدم حضور زیاد در اینستاگرام است.

5. دنبال کردن

اگر حساب های اینستاگرام زیادی را دنبال می کنید، اینستاگرام پست های بیشتری برای انتخاب دارد و تصمیم می گیرد نمایش دهد. اینکه کسی شما را دنبال می کند به این معنی نیست که پست شما را می بیند. برای افزایش رتبه پست خود، فالور های غیرفعال را حذف کنید.

6. آنلاین بودن

آنلاین بودن

 

در صورتی که به اندازه کافی در برنامه حضور داشته باشید، می توان شما را به کاربران بیشتری نشان داد. این پلت فرم حساب های متفاوتی را پیشنهاد می کند. اگر کاربری از اینستاگرام زیاد استفاده نمی کند، ممکن است فقط چند پست از آن روز را ببیند. در الگوریتم اینستاگرام طوری طراحی شده که هر چقدر شما فعال تر و حضور مستمر در اینستا داشته باشید بیشتر به دیگران نمایش داده میشین.

 

در بالا دلایل کم شدن لایک اینستاگرام اشاره کردیم و راه های افزایش لایک و تعامل را بهتون توضیح دادیم. در جمع بندی میتوان گفت مدت زمان حضور شما و ایجاد یک تعامل با سایرین میتواند باعث بالا رفتن ریچ و لایک ها شود. ممنونیم از شما که تا پایان این مقاله همراه ما بودید. در ضمن شرکت طراحی سایت هیوا وب برای کسب و کارهای فعال در اینستاگرام خدمات مختلفی شامل طراحی سایت، تولید محتوا و سایر خدمات مربوط به اینستاگرام را ارائه می دهد. اگر برای کسب کار خودتون وب سایت ندارید میتونید از طریق لینک قیمت طراحی سایت از تعرفه های طراحی سایت مطلع شوید و از مشاوره های رایگان هیوا وب استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *