آژانس دیجیتال مارکتینگ هیواوب

تفاوت سئو و گوگل ادوردز چیست ؟

تفاوت سئو و گوگل ادوردز چیست ؟

فهرست مطالب

تفاوت سئو و گوگل ادوردز چیست ؟

در این مقاله قصد داریم تفاوت سئو و گوگل ادوردز در بهینه سازی وب سایت بپردازیم. دیجیتال مارکتینگ شامل فعالیتهای زیادی است که یک هدف مشترک دارند، کمک به رشد وب سایت برای افزایش ترافیک هدایت شونده و بالا رفتن رتبه سایت در صفحات گوگل. دو مورد از معروف ترین اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ SEO و Google AdWords هستند. در ادامه با شرکت دیجیتال مارکتینگ هیوا وب همراه شوید تا تفاوت عمده بین سئو و گوگل ادوردز آشنا شوید.

سئو چیست؟

سئو چیست؟

 

seo: بهینه سازی موتور جستجو

سئو یک اصطلاح رایج در صنعت بازاریابی دیجیتال است. که مجموعه ای از فعالیت ها را برای کمک به رتبه بندی وب سایت شما برای مهمترین کلمات کلیدی شما تعریف می کند. سئو سایت کار آسانی نیست و نیازمند تخصص بالا در رابطه با آن می باشد. در صورتی که در یکی از موارد بهینه سازی اشتباهی بکنید امکان دارد که نتیجه معکوس برای رتبه بندی وب سایت داشته باشد. یعنی رتبه آن نه تنها بهبود پیدا نکند بلکه در صفحات جست و جو افت رتبه داشته باشد.

خدمات سئو معمولاً سرمایه گذاری های طولانی مدت هستند که منجر به هدایت ترافیک “رایگان”  به سمت سایت شما می شود. که بدون تبلیغ از گوگل انجام میشود. منظور این است که اگر شخصی وب سایت شما را به صورت ارگانیک مشاهده کرد و روی آن کلیک کرد، هیچ هزینه ای برای آن لازم نیست.

گوگل ادوردز چیست؟

گوگل ادوردز چیست؟

 

گوگل ادوردز نوعی پلتفورم تبلیغاتی متعلق به شرکت google است . و صاحبان کسب و کارها می توانند با پرداخت مبلغی که به ازای هر کلیک انجام میشود به شرکت گوگل وب سایت خود را در نتایج اول قرار دهند. تا بیشترین کلیک را سهم خود کنند. شما به عنوان یک تبلیغ کننده، می توانید زمانی که کسی روی تبلیغاتتان کلیک کرد و یا زمانی که افراد تبلیغات شما را دیدند هزینه ای بپردازید. و از همان ابتدا در جایگاه اول گوگل هستید.

 

تفاوت سئو و گوگل ادوردز

تفاوت سئو و گوگل ادوردز

 

حالا که با مباحث گوگل ادوردز و سئو آشنا شدید. میخواهیم تفاوت آنها رو توضیح دهیم.

  • گوگل ادوردز برای وب سایت هایی است که از گوگل ادسنس استفاده میکنند. و همچنین اصول سئوی آنها برای تمامی موتورهای جستجو مناسب است.
  • ترافیک ایجاد شده توسط ادوردز برای شما متحمل هزینه است. در حالیکه در سئو این کار تقریبا رایگان است البته اگر خودتان انجام دهید.
  • تبلیغات ادوردز در بالا یا پایین صفحه نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود. اما در سئو شما باید خیلی سخت تلاش کنید محتوای خوب تولید کنید تا به نتایج بالاتر و رتبه های بهتری در نتایج جستجوی ارگانیک دست پیدا کنید.
  • ادوردز سریعتر از سئو شما را به نتیجه دلخواهتان میرساند. طوری که شما میتوانید کمپین تبلیغاتی ببندید و سریعا جایگاه مورد نظر خود را کسب کنید. ولی سئو زمان بیشتری را برای گرفتن نتیجه و جایگاه دلخواه به شما متحمل می کند.
  • در  گوگل ادوردز شما تا زمانی اول صفحه گوگل هستید که هزینه ها را پرداخت می کنید، جایگاه و رتبه خوبی خواهید داشت. ولی به محض این که هزینه های تبلیغات را پرداخت نکنید ترافیک شما از بین می رود. در صورتیکه در سئو شما ماندگاری به مراتب طولانی تری در کلمات و رتبه سایت خود در صفحه نتایج جستجوی گوگل خواهید داشت.
  • با گوگل ادوردز شما می توانید کلمات زیادی را در یک زمان هدف قرار دهید. ولی در سئو شما باید تمرکز خود را بر روی تعداد کمی از کلمات کلیدی بگذارید. و در نهایت برای کسب بهترین رتبه و جایگاه تلاش بسیاری انجام دهید.

نکات مهم در مورد گوگل ادوردز:

نکات مهم در مورد گوگل ادوردز

 

نکته اول: گوگل ادوردز می تواند از ابتدای آغاز کمپین ترافیکی را به سمت سایت هدایت کند. این موضوع برای سایت های جدید که هنور عملیات سئو روی آنها انجام نشده یا خدمات و محصولاتی که فصلی هستند مفید خواهد بود.

نکته دوم : از مزایای استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل این هست که می‌توانید به سرعت و بدون تاخیر برای کسب و کار آنلاین خود بازدیدکننده بفرستید و هر زمان هم که خواستید تبلیغ خود را متوقف و دوباره فعال کنید.

سخن نهایی درباره سئو و تبلیغات گوگل ادوردز

گوگل ادوردز و سئو رقیب یکدیگر نیستند. بلکه دو ابزار قدرتمندند که می توانند شما را در رسیدن به این هدف کمک کنند. زمانی که می خواهید در مدت زمان کمی ترافیک زیادی به وب سایت خود روانه کنید بهتر است از گوگل ادوردز استفاده کنید. اگر به دنبال متخصصین سئو برای وب سایت خود هستید تا کسب و کار خودتون رو بدون تبلیغات و به صورت کاملا ارگانیک بالا ببرید و در صفحات اول گوگل قرار بگیرید میتونید از تعرفه سئو هیوا وب مطلع شوید. در صورت نیاز به مشاوره و ارائه خدمات با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *