آژانس دیجیتال مارکتینگ هیواوب

خطای 403 ممنوع چیست؟چرا من یک پیام خطای 403 ممنوع می بینم؟

خطای 403 ممنوع چیست؟

فهرست مطالب

خطای 403 ممنوع چیست؟ ما در این مقاله قصد داریم به برسی این موضوع بپردازیم. خطای ممنوع 403 زمانی رخ می دهد که سرور وب سایت شما را از دسترسی به صفحه ای که می خواهید در مرورگر خود باز کنید منع می کند. بیشتر اوقات، کارهای زیادی نمی توانید انجام دهید. اما گاهی اوقات، ممکن است مشکل از شما باشد. در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید امتحان کنید. پس در ادامه با شرکت هیوا وب همراه باشید تا به برسی این موضوع بپردازیم.

خطای 403 ممنوع چیست؟

خطای 403 ممنوع چیست؟

 

خطای 403 ممنوع هنگامی رخ می دهد که صفحه ای که می خواهید در مرورگر وب خود باز کنید منبعی است که اجازه دسترسی به آن را ندارید. این خطا 403 نامیده می شود زیرا این کد وضعیت HTTP است که سرور وب برای توصیف چنین خطایی استفاده می کند.

شما معمولاً به یکی از دو دلیل این خطا را دریافت می کنید. اولین مورد این است که صاحبان وب سرور مجوزهای دسترسی را به درستی تنظیم کرده اند و شما واقعاً اجازه دسترسی را ندارید. دلیل دوم این است که صاحبان وب سرور به طور نادرست مجوزهایی را تنظیم کرده اند و دسترسی شما محدود کرده اند، از این رو احتمال دسترسی یافتن شما به این صفحه خیلی کم است.

 

چگونه می توان خطای 404 را برطرف کرد؟

 

1.آدرس را دوبار بررسی کنید

چگونه می توان خطای 404 را برطرف کرد؟

 

رایج ترین دلیل خطای 403، آدرس اینترنتی اشتباه است. اطمینان حاصل کنید که آدرسی که می خواهید به آن دسترسی داشته باشید مربوط به یک صفحه وب یا فایل است، نه یک فهرست. یک نشانی اینترنتی معمولی به  org ،html، php ،com ختم می شود، یا فقط دارای پسوند است، در حالی که URL یک دایرکتوری معمولاً با “/” خاتمه می یابد.اکثر سرورها طوری تنظیم شده اند که به دلایل امنیتی امکان مرور فهرست ها را ندارند. هنگامی که آنها به درستی پیکربندی شده اند، شما به صفحه دیگری هدایت می شوید. در غیر این صورت، ممکن است خطای 403 را مشاهده کنید.

 

2.کوکی ها و حافظه پنهان مرورگر خود را پاک کنید

کوکی ها و حافظه پنهان مرورگر خود را پاک کنید

 

همچنین ممکن است صفحه با خطا در مرورگر شما ذخیره شده باشد، اما پیوند واقعی در وب سایت تغییر کرده است. برای آزمایش این امکان، باید حافظه پنهان و کوکی های مرورگر خود را پاک کنید. پاک کردن حافظه پنهان بر مرور مرور شما تأثیر چندانی نخواهد گذاشت، اما بارگیری برخی از وب سایت ها با بارگیری مجدد تمام داده های ذخیره شده قبلی ممکن است چند ثانیه طول بکشد. پاکسازی کوکی ها به این معنی است که باید دوباره به اکثر وب سایت ها وارد شوید.

 

3.بررسی کنید آیا مجوز دسترسی به آدرس اینترنتی را دارید یا خیر

بررسی کنید آیا مجوز دسترسی

 

اگر در حال تلاش برای دسترسی به وب سایتی هستید که قبل از مشاهده محتوا نیاز به ورود به سیستم دارد، ممکن است این مشکل را ایجاد کند. به طور معمول، سرورها پیکربندی شده اند تا خطایی را به شما نشان دهند که به شما اطلاع می دهد برای دسترسی به محتوا باید وارد سیستم شده باشید. البته یک دلیل دیگر هم برای این خطا وجود دارد مثلا انجا یک سری تعمیرات بر روی سرور های سایت که باعث ممنوع شدن و خطای 403 نمایان می شود. که در این صورت باید تا اتمام تعمیرات صبر کنید.

 

4.بعدا دوباره تلاش کنید

اگر هیچ یک از راه حل های ساده ای که تا کنون در مورد آنها صحبت کرده ایم کار نمی کند، همیشه می توانید مدتی صبر کنید و بعداً برگردید. از آنجا که بیشتر اوقات، 403 خطا ناشی از مشکلات مربوط به وب سایت مورد نظر است. احتمالاً شخصی در حال حاضر روی مشکل کار می کند.

 

5.با ISP خود تماس بگیرید

اگر می توانید تأیید کنید که وب سایت مورد نظر برای دیگران کار می کند. اما برای شما کار نمی کند، ممکن است آدرس IP عمومی که ISP شما به شما ارائه داده است به دلایلی مسدود شده باشد. می توانید با آنها تماس بگیرید و آنها را از مشکل مطلع کنید. این یک راه حل چندان محتمل نیست، اما آنها ممکن است بتوانند کمک کنند.

 

و اما سخن آخر…

ما به طور کلی در مورد اینکه خطای 403 ممنوع چیست؟ و چگونه می توانید آن را بر طرف کنید صحبت کردیم.ولی به این معنی نیست که به هیچ عنوان دسترسی به سایت را ندارید. خیلی وقت ها با چند کلیک ساده این خطا قابل رفع شدن هست.اگر شما هم تجربه این خطا رو داشتید در قسمت نظرات حتما برای ما بیان کنید.

ممنونیم از شما که تا پایان این مقاله همراه ما بودید. در ضمن شرکت طراحی سایت هیوا وب برای کسب و کارهای فعال در اینستاگرام خدمات مختلفی شامل طراحی سایت، تولید محتوا و سایر خدمات مربوط به اینستاگرام را ارائه می دهد. اگر برای کسب کار خودتون وب سایت ندارید میتونید از طریق لینک قیمت طراحی سایت از تعرفه های طراحی سایت مطلع شوید و از مشاوره های رایگان هیوا وب استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *