آژانس دیجیتال مارکتینگ هیواوب

خطای HTTP 500: مشکل از کجاست و چگونه می توان آن را برطرف کرد؟

خطای HTTP 500

فهرست مطالب

خطای HTTP 500 چیست؟ شما نمی دانید دقیقاً چه اتفاقی افتاده یا چه مشکلی پیش اومده است! تنها چیزی که می دانید این است که یه چیزی اشتباه است و باید آن را برطرف کنید. با شرکت هیوا وب همراه باشید تا به رفع مشکل خطای مخرب HTTP 500 سرور داخلی بپردازیم. بیایید به معنی دقیق آن و رایج ترین علل و راه حل های آن بپردازیم.

خطای HTTP 500 چیست؟

خطای HTTP 500

 

خطای سرور داخلی HTTP 500 بدین معناست که سرور وب شما با مشکل مواجه شده است. اما نمی تواند خطای خاص یا علل اصلی آن را مشخص کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، وب سایت شما یک صفحه وب با خطای 500 را به بازدیدکنندگان سایت شما ارائه می دهد.

چگونه می توان خطای سرور داخلی 500 را برطرف کرد؟

بر خلاف خطاهای دیگر سرور مانند کد 502 یا کد 503، خطای 500 سرور داخلی این است که بلافاصله به شما نمی گوید مشکل چیست و همچنین نحوه رفع آن را نیز به شما نمی گوید. اگر خطا برای مدت طولانی در سایت شما ادامه یابد، حتی می تواند بر سئو شما تأثیر منفی بگذارد.

بنابراین، بیایید به چند علت احتمالی خطا بپردازیم. سپس، ما چند راه حل ارائه می دهیم تا بتوانید مشکل را برطرف کنید.

دلایل احتمالی خطای HTTP 500

خطای سرور داخلی 500 همانطور که از نامش مشخص است یک مشکل کلی در سرور وب سایت است. به احتمال زیاد، این بدان معناست که مشکلی یا نقص موقتی در برنامه نویسی وب سایت وجود دارد.

برخی از علل احتمالی خطای 500 سرور داخلی عبارتند از:

برخی از علل احتمالی خطای 500

 

  • فایل .htaccess خراب است
  • خطای مجوزها
  • افزونه ها یا تم ها معیوب
  • از محدودیت حافظه PHP فراتر رفته است

خوشبختانه چند راه حل موثرثر برای رفع اکثر این مشکلات وجود دارد.

چند روش برای رفع شدن احتمالی خطای HTTP 500 وجود دارد

 

1. صفحه را رفرش refresh کنید.

اگر مشکل بارگذاری موقت باشد، صفحه را رفرش کنید، ممکن است وب سایت بالا بیاد و موفق شوید.

2. بعداً به سایت سر بزنید

از آنجا که خطا در سمت سرور است، چند دقیقه یا حداکثر تا یک ساعت به آن زمان دهید و سپس URL را بارگذاری کنید و ببینید آیا تیم توسعه دهنده مشکل را برطرف کرده است.

3. کوکی های مرورگر خود را حذف کنید.

اگر پاک کردن سابقه مرورگر کار نمی کند، ممکن است کوکی های مرورگر خود را حذف کنید. اگر کوکی ها با صفحه وب که با خطا مرتبط هستند، حذف کوکی ها ممکن است به بارگیری مجدد صفحه کمک کند.

ممکن است با این روش خطا از بین نرود. پس روش های دیگری رو امتحان میکنیم.

روش های دیگر برای رفع خطای HTTP 500

 

1. افزونه یا تم را غیرفعال کنید.

افزونه یا تم را غیرفعال کنید

 

نرم افزارهای تازه فعال شده افزونه ها یا اسکریپت ها ممکن است با پیکربندی سرور فعلی شما مغایرت داشته باشد. برای تعیین این امر، سعی کنید افزونه های نرم افزاری خود را یکی یکی غیرفعال یا حذف کنید تا مشخص شود که دقیقاً چه چیزی باعث خطای سرور داخلی می شود.

اگر وب سایت وردپرس را اجرا می کنید، این کار با افزونه ها آسان است. از داشبورد خود، افزونه ها و افزونه های نصب شده را انتخاب کنید. سپس اولین افزونه را غیرفعال کنید. اگر خطا برطرف شد، متوجه میشویم که این افزونه بخشی از مشکل است. افزونه اول را مجدداً فعال کنید، سپس این فرآیند غیرفعال کردن-فعالسازی را یکی یکی تکرار کنید تا همه افزونه ها تشخیص دهند کدام یک باعث خطای HTTP 500 شما می شوند.

 

2. از افزونه ای مانند WP Debugging برای شناسایی مشکل استفاده کنید.

اگر سایت شما از وردپرس استفاده می کند و از اشکال زدایی وردپرس راحت هستید، نصب افزونه ای را در نظر بگیرید که به شما کمک می کند مشکل را با سرور خود تشخیص دهید. به عنوان مثال، افزونه اشکال زدایی WP Debugging به شما کمک می کند بفهمید که دقیقاً چه مشکلی در سایت شما وجود دارد ، که منجر به رفع سریعتر می شود.

3. مطمعن شوید که تنظیمات PHP شما به درستی پیکربندی شده است.

مجوزهای اشتباه در فایل یا پوشه ای که دارای اسکریپت است، مانند اسکریپت PHP یا CGI، اجازه اجرای اسکریپت را نمی دهد. مجوزهای خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که آنها را به درستی روی سرور خود تنظیم کرده اید.

4. کد فایل .htaccess سایت خود را بررسی کنید.

کد فایل .htaccess سایت خود را بررسی کنید

 

کدنویسی نادرست یا ساختار نامناسب با فایل .htaccess شما می تواند دلیل مشاهده خطای داخلی 500 باشد. فایل .htaccess به شما کمک می کند تا مدت زمانی که منابع باید در حافظه پنهان مرورگر ذخیره شوند را مدیریت کنید. در صورت مشاهده خطای سرور داخلی 500 ، فایل را ویرایش کنید. به احتمال زیاد سرور شما این فایل را به طور پیش فرض از دید پنهان می کند و برای دیدن آن باید فایل های مخفی را روشن کنید. این یکی از رایج ترین خطای HTTP 500 که در این فایل رخ می دهد

5. از نصب صحیح نرم افزار جدید خود اطمینان حاصل کنید.

در اخر، بررسی کنید که آیا نرم افزاری اخیراً نصب شده یا ارتقا یافته یا نه. از نصب کامل و صحیح نرم افزار مطمعن شوید.

ممنونیم از شما که تا پایان این مقاله همراه ما بودید. در ضمن شرکت طراحی سایت هیوا وب برای کسب و کارهای فعال در اینستاگرام خدمات مختلفی شامل طراحی سایت، تولید محتوا و سایر خدمات مربوط به اینستاگرام را ارائه می دهد. اگر برای کسب کار خودتون وب سایت ندارید میتونید از طریق لینک قیمت طراحی سایت از تعرفه های طراحی سایت مطلع شوید و از مشاوره های رایگان هیوا وب استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *