آژانس دیجیتال مارکتینگ هیواوب

سئو کردن وب سایت چگونه باعث افزایش ترافیک کاربری می شود؟ 5 نکته ساده برای SEO

سئو کردن وب سایت با استفاده از متن لنگر

فهرست مطالب

سئو کردن وب سایت کار سختی نیست، اما شما باید وب سایت خودتون رو برای موتور های جستجو بهینه کنید تا ترافیک ورودی بالایی و در نتیجه فروش عالی داشته باشید. برای اینکه وب سایت شما به عنوان یکی از نتایج برتر در موتورهای جستجو مانند Google و Bing ظاهر شود، باید کمی درباره دنیای بهینه سازی موتورهای جستجو یا SEO بدانید. با شرکت اینترنتی هیوا وب همراه باشید تا در این مقاله 5 نکته خیلی مفید رو آموزش بدم.

5 روش سئو کردن وب سایت

روش سئو کردن وب سایت

 

 

 

امروزه با وجود تعداد زیادی وب سایت، هیچ تضمینی وجود ندارد که سایت شما در رتبه اول Google قرار گیرد. با این حال، بسیاری از کارهای ساده وجود دارد که می توانید شانس رتبه بندی سایت خود را افزایش دهید.

  1. URL مناسب را انتخاب کنید
  2. برای هر صفحه عنوان و توضیحات ایجاد کنید
  3. از لینک دهی داخلی یا anchor text استفاده کنید
  4. متن alt یا جایگزین را به تمام تصاویر خود اضافه کنید
  5. ساختار سایت خود را با هدرهای مناسب ارائه دهید

حالا می خواهیم برای سئو کردن وب سایت هر یک را جداگانه برسی کنیم.

1. آدرس اینترنتی مناسب را انتخاب کنید

آدرس اینترنتی مناسب

 

قبل از اینکه وب سایت شما فعال شود، باید نامی برای آن بگذارید. این آدرس که به نام دامنه شما نیز معروف است، آدرسی است که بازدیدکنندگان برای یافتن سایت شما وارد می کنند. مانند علامت غول پیکر بالای ویترین، این یکی از اولین چیزهایی است که بازدیدکنندگان هنگام ورود به سایت شما مشاهده می کنند. به همین دلیل این اولین جایی است که گوگل به دنبال آن است تا بفهمد سایت شما درباره چیست و تصمیم بگیرد که چگونه آن را رتبه بندی کند.

دامنه ایده آل شامل نام کسب و کار شما و شاید یک یا دو کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کار شما خواهد بود. به عنوان مثال، اگر شما یک فروشنده کتاب هستید، ممکن است بخواهید یک نام دامنه مانند www.iranbook.com بخرید.

 

2. برای هر صفحه عنوان و توضیحات ایجاد کنید

آیا می دانستید که می توانید برای هر صفحه وب سایت خود یک عنوان و توضیحات منحصر به فرد بنویسید؟ اینها متن های کوتاهی هستند که به طور دقیق و واضح آنچه را که کسب و کار شما انجام می دهد توصیف می کنند. در حالت ایده آل،این ها می توانند با چند کلمه کلیدی و مترادف مخلوط شوند.

 

3.سئو کردن وب سایت با استفاده از متن لنگر

سئو کردن وب سایت با استفاده از متن لنگر

 

هنگام نوشتن متن برای وب سایت خود، در نظر بگیرید که کجا می توانید از anchor text در سایت خود استفاده کنید. Anchor Text یک متن قابل کلیک بر روی یک پیوند است که بازدیدکنندگان می توانند از آن برای انتقال مستقیم به یک وب سایت دیگر، یا در سایت شما یا هرجای اینترنت استفاده کنند.

برای کمک به کاربران در جهت یابی وب سایت شما و یافتن آنچه که به دنبال آن هستند باید از لنگر متن مناسب همان صفحه استفاده کرد. همچنین باید شامل کلمات کلیدی و عبارات مربوط به کاری باشد که انجام می دهید. برای مثال، اگر صاحب یک فروشگاه کفش هستید، عبارت “انتخاب کفش های کودکانه ما را بررسی کنید”

انکر تکست یک راه عالی برای تقویت SEO شما است، اما به خاطر داشته باشید که پیوندهای بیش از حد یا لینک های که واقعاً به خوانندگان شما کمک نمی کند می تواند برخی از پرچم های قرمز را با Google بالا ببرد.

 

4. متن جایگزین را به تمام تصاویر خود اضافه کنید

موتورهای جستجو در خواندن متن در وب سایت شما عالی هستند. اما هنوز به طور کامل متوجه نشده اند که چگونه به تصاویر موجود در سایت خود نگاه کنند. برای درک آنچه در یک عکس یا گرافیک نمایش داده می شود، موتورهای جستجو به دنبال “alt text” هستند. هنگام نوشتن متن جایگزین، مطمئن شوید آنچه را که در تصویر نشان داده شده است به طور دقیق توصیف کنید، اما سعی کنید نام کسب و کار خود یا چند کلمه کلیدی مربوط به آنچه انجام می دهید را نیز وارد کنید.

5. ساختار سایت خود را با هدرهای مناسب ارائه دهید

ساختار سایت هدرهای مناسب

 

هر صفحه در وب سایت شما باید دارای عنوان، زیرنویس و غیره باشد. وقتی موتورهای جستجو وب سایت شما را اسکن می کنند، اگر از سلسله مراتب متن صحیح استفاده می کنید، محتوای شما را بهتر درک می کنند. مرتبط ترین قسمت عنوان صفحه شما است و باید آن را به عنوان H1 (در ویرایشگر متن) تعریف کنید.

H1 باید محتوای صفحه را توصیف کند و نباید بیش از یک H1 در هر صفحه داشته باشید. عنوان خود را با دقت انتخاب کنید و کلمات کلیدی اصلی خود را نیز فراموش نکنید. به دنبال H1 شما در سلسله مراتب سرصفحه ها H3 H2 قرار می گیرد. در حالی که H1 مربوط به عنوان شما است ، H2 و H3 به ترتیب مربوط به سرفصل ها و زیر عناوین شما هستند. هرچه ساختار متن شما واضح تر باشد، موتورهای جستجو راحت تر محتوای سایت شما را ایندکس می کنند.

ممنونیم از شما که تا پایان این مقاله همراه ما بودید. در ضمن شرکت هیوا وب برای سئو سایت تعرفه های بسیار عالی برای شما در نظر گرفته است. اگر سایت خود را راه اندازی کردید و برای بهینه کردن حرفه ای نیاز به متخصصین ما بود می توانید از امکانات سئو و تعرفه سایت مطلع شوید. و از مشاوره های رایگان هیوا وب استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *