آژانس دیجیتال مارکتینگ هیواوب

لیست مجوزهای فروشگاه اینترنتی که باید برای کسب و کارمان اخذ کنیم.

مجوزهای فروشگاه اینترنتی

فهرست مطالب

در این مقاله قصد داریم در مورد اخذ مجوزهای فروشگاه اینترنتی صحبت کنیم.از آنجایی که خرید از فروشگاه‌های اینترنتی به یکی از پرطرفدارترین شیوه‌های مارکتینگ تبدیل شده است. لذا امروزه با تغییر شیوه زندگی و داغ شدن بازار های اینترنتی، نیاز هست برای کسب و کار خود مجوز های ضرروی را برای وب سایت خود اخذ نماید. با شرکت هیوا وب همراه باشید تا به برسی این موضوع مهم بپردازیم.

لیست ضروری برای مجوزهای فروشگاه اینترنتی

مجوزهای فروشگاه اینترنتی

 

یکی از مهم‌ترین علت برای اینکه کسب‌و‌ کارهای مجازی را مجاب به دریافت مجوز می‌کند، اعتمادسازی کاربران است. برای فروش به صورت مجازی و آنلاین باید تا حد امکان اعتماد مشتری را به دست آورید. تا مشتری با خیال راحت خریدش را از طریق درگاه پرداخت آنلاین انجام دهند. پس دقت کنید پشتیبانی مناسب داشته باشید.و همچنین ارسال به موقع کالا و خدمات و داشتن مجوز‌های لازم در سایت فروشگاهی از جمله مواردی هستند که اعتماد مشتریان را افزایش می‌دهد.

اول باید فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید، طراحی سایت شما به شکل فروشگاهی است و پس از آن شما به عنوان صاحب یک کسب‌و‌کار آنلاین باید مجوز‌های ضروری را برای سایت خود به منظور جلب اعتماد مشتریان اخذ کنید

1. نماد اعتماد الکترونیکی (ای نماد)

نماد اعتماد الکترونیکی

 

ای نماد توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک و با نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت به کسب‌ و‌ کار‌های آنلاین اختصاص می یابد. نماد اعتماد الکترونیک در واقع مهر تاییدی بر صحت فعالیت قانونی اینترنتی کسب و‌کار شما است. و اعتبار بسیاری به وب‌سایت فروشگاهی می دهد. می‌توان گفت که اصلی‌ترین مجوز برای فروشگاه‌های اینترنتی نیز به شمار می‌آید.

اینماد، اصلی‌ترین مجوز یک سایت فروشگاهی آنلاین است. اکثرا کاربران قبل از اینکه محصولی را از سایت  سفارش دهند، به دنبال علامت اینماد پایین وب سایت می‌گردند. با دیدن آن به شما اعتماد کرده و خریدشون رو انجام میدهند .برای ثبت اینماد بعد از اینکه سایت خود را راه اندازی کردید، از طریق سایت اینماد برای گرفتن آن درخواست می دهید.

2.درگاه پرداخت آنلاین

درگاه پرداخت آنلاین

 

بارها خبر هایی از فیشینگ شنیده‌اید؟ فیشینگ به این صورت است که برخی از کلاهبرداران با استفاده از شیوه‌ها و ترفند های خاص به اطلاعات حساب کاربران از طریق درگاه‌های پرداخت آنلاین از جمله شماره کارت، cvv2، رمز و… دسترسی پیدا می‌کنند. متاسفانه این جور مسائل در بعضی از فروشگاه های اینترنتی، رخ می دهد و ممکن است باعث نگرانی مشتریان شود. بنابراین یکی از ملزومات ضروری برای ثبت مجوزهای فروشگاه اینترنتی، استفاده از درگاه پرداخت آنلاین معتبر است که اطلاعات حساب خود و مشتریان را تضمین کند.

دو دسته درگاه پرداخت آنلاین وجود دارد که عبارتند از:

درگاه پرداخت مستقیم

قبل از اقدام برای دریافت درگاه مستقیم، باید حتما ای نماد را دریافت کرده باشید. سپس به بانک رفته و تمامی اطلاعات حقیقی و حقوقی لازم را در اختیار بانک قرار می‌دهید و به طور مستقیم یک قراردادی با بانک منعقد می‌کنید. این درگاه بیشتر برای فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ که تراکنش بالایی دارند مناسب است.

درگاه پرداخت واسط

در این حالت یک شرکت بین شما و بانک واسطه می شود و شرکت واسط مبلغی را بابت کارمزد از شما کسر خواهد کرد. یعنی پول پرداختی مشتریان در ابتدا به حساب شرکت واسط واریز می‌شود و پس از کسر کارمزد، به حساب شما انتقال پیدا می‌کند. درگاه واسط اغلب برای کسب‌و‌کار‌‌های نوپا و کوچک با میزان تراکنش کم مناسب است.

3. مجوز در زمینه رسانه های دیجیتال

مجوز در زمینه رسانه های دیجیتال

 

برای دریافت  این مجوز باید با ثبت نام در سایت نشر سرآمد به اخذ آن اقدام کرد. شما باید به سایت saramad.ir مراجعه کرده و ثبت‌نام اولیه را انجام دهند. پس از ثبت‌نام و بارگذاری مدارک و در نهایت با بررسی تیم حراست سازمان و تایید نهایی، نوبت آزمون آنلاین می‌رسد. بعد از قبولی در آزمون و مصاحبه آنلاین مجوز ۵ ساله داده می‌شود.

4. یکی دیگر از مجوزهای فروشگاه اینترنتی مجوز ساماندهی است.

نماد ساماندهی متعلق به مرکز توسعه فناوری اطلاعات وابسته است. که با نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صاحب وب سایت داده می‌شود. در حقیقت سایت ساماندهی اطلاعات و مستندات مربوط به مدیران تمامی فروشگاه‌ها و وب‌سایت‌های اینترنتی را جمع‌آوری می‌کند و با اعطای این مجوز محتوای وب‌سایت تایید شده‌است.

برای دریافت این نماد باید به آدرس samandehi.ir مراجعه کنید. از مزایای داشتن نماد ساماندهی این است که در صورت فیلترینگ محتوای وب‌سایت، ستاد ساماندهی شما را با ارسال مسیج از این جریان آگاه می‌سازد.

5.مجوز نظام صنفی رایانه‌ای

مجوز نظام صنفی رایانه‌ای

 

کسب‌ و‌ کارهای اینترنتی پس از ثبت شرکت باید به عضویت در واحد صنفی استان خود مراجعه کرده و مجوز لازم در حوزه فعالیت اینترنتی خود را دریافت کنند. با کسب مجوز صنفی شما می‌توانید به راحتی به کارمندان خود بیمه و حقوق پرداخت کنید.

شرایط لازم برای اخذ این مجوز بدین صورت است که مدیرعامل شرکت باید حداقل دارای مدرک کارشناسی باشد و حیطه کاری آن‌ها نیز در زمینه فعالیت‌های رایانه‌ای است.

در پایان شما با روش های اخذ مجوزهای فروشگاه آنلاین آشنا شدید. اگر برای کسب کار خودتون وب سایت ندارید میتونید از طریق لینک قیمت طراحی سایت از تعرفه های طراحی سایت مطلع شوید و از مشاوره های رایگان هیوا وب استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *