آژانس دیجیتال مارکتینگ هیواوب

4 دلیل هک شدن سایت وردپرس چیست؟

علت هک شدن سایت وردپرس چیست؟

فهرست مطالب

هک شدن سایت وردپرس موضوع جدیدی نیست! هک کردن فرایند یافتن اشکالات در یک سیستم و استفاده از آنها برای دور زدن کنترل های امنیتی است. هکرهای “اخلاقی” از این فرایند برای یادگیری سیستم و پیدا کردن نقاط ضعف آن استفاده می کنند. با این حال، هک های مخرب یا “کلاه سیاه” نیز رایج است.با هیوا وب همراه باشید تا در مورد این موضوع اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار بدیم.

علت هک شدن سایت وردپرس چیست؟

علت هک شدن سایت وردپرس چیست؟

 

دلایل زیادی وجود دارد که هکرها سایت های وردپرس را هدف قرار می دهند. یکی از آنها محبوبیت کامل این پلتفرم است. با دانستن این دلایل، درک بهتری از نحوه محافظت از وب سایت خود خواهید داشت.بسیاری از مردم فکر می کنند سایت های آنها در برابر حملات ایمن هستند زیرا حاوی اطلاعات تجاری ارزشمند و حساس نیستند. با این حال، دلایل زیادی برای هک شدن سایت ها وجود دارد مانند:

  • برای انتشار بدافزار
  • افزودن پهنای باند به شبکه های ربات، که اغلب برای حملات Denial of Service (DDoS) استفاده می شود
  •  فقط برای تمرین و سرگرمی

نکته این است که هیچ وب سایتی 100٪ از احتمال هدف قرار گرفتن مستثنی نیست. هنگامی که آنلاین باشد، مورد حمله قرار می گیرد.

4 دلیل برای هک شدن سایت وردپرس

 

هک شدن سایت وردپرس

 

1. وردپرس محبوب ترین CMS است

 

همانطور که میدونید، وردپرس بیش از 30 درصد از وب سایت ها را در اختیار دارد. از سال 2018، بیش از 1.5 میلیارد وب سایت در اینترنت وجود داشت (اگرچه همه آنها فعال نبودند). این بدان معناست که کمی کمتر از یک سوم کسانی که از وردپرس استفاده می کنند. این خبر از برخی جهات بسیار عالی است. بدان معناست که توسعه وردپرس به زودی متوقف نمی شود. مشکل اینجاست که همین محبوبیت به این معناست که وردپرس یک فرصت عالی برای هکرها است.

برای یک لحظه تصور کنید که شخصی در افزونه محبوب وردپرس آسیب پذیری پیدا کرده است. همانطور که قبلاً اتفاق افتاده بود، چنین سوء استفاده می تواند میلیون ها وب سایت را تحت تأثیر قرار دهد.

 

2. بسیاری از وب سایت های وردپرس فاقد امنیت اولیه هستند

هک شدن سایت وردپرس2

 

وقتی طراحی سایت تمام شد، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای محافظت از وب سایت خود در برابر حملات انجام دهید. خبر خوب این است که اجرای بسیاری از بهترین شیوه های امنیتی آنقدرها که تصور می کنید سخت نیست.توجه داشته باشید فعال سازی رمز دو مرحله ای یکی از فاکتور های مهم برای بالا بردن امنیت سایت شماست.

از احراز هویت دو عاملی (2FA) استفاده کنید. با استفاده از افزونه احراز هویت دو مرحله ای وردپرس، می توان آن را در عرض چند دقیقه پیاده سازی کرد. بعلاوه، شانس دسترسی مهاجمان به وب سایت شما را به شدت کاهش می دهد، حتی اگر اعتبار کاربران را به سرقت برده باشند.

3. استفاده از رمز عبور ضعیف

 

وقتی صحبت از حفظ وب سایت وردپرس امن می شود، رمزهای عبور وردپرس شما اولین خط دفاعی هستند. اگر کسی رمز وب سایت شما را حدس بزند،براحتی میتواند وارد سایت شما شده و از دسترس شما خارج شود. همیشه سعی کنید رمز های عبوری قوی که ترکیبی از اعداد حروف بزرگ و کوچیک و غیره.. استفاده کنید.

رمزهای عبور قوی وردپرس را پیاده سازی کنید
این کار را با افزونه Password Policy Manager انجام دهید، که به شما امکان می دهد انقضای گذرواژه، سابقه گذرواژه، پیچیدگی گذرواژه و چندین خط مشی دیگر را پیکربندی کنید.گذرواژه قوی یک راه موثر برای ایمن نگه داشتن وب سایت شماست.

 

4. استفاده از هسته قدیمی وردپرس، افزونه ها و سایر نرم افزارها

استفاده از هسته قدیمی وردپرس

 

اغلب، نرم افزارهای قدیمی دارای آسیب پذیری هستند. بنابراین وقتی مدیران وردپرس از هسته قدیمی، افزونه ها، تم ها و سایر نرم افزارها استفاده می کنند، حفره های امنیتی را برای هکرها در معرض دید قرار می دهند. متأسفانه اغلب این کار را انجام می دهند. نرم افزار آسیب پذیر قدیمی یکی از شایع ترین دلایل هک شدن وب سایت های وردپرس است.

هکر ها این را می دانند. در حقیقت آنها دارای ابزارها و اسکریپت های اسکن رایگان هستند که اغلب برای شناسایی گسترده و بهره برداری از وب سایت های آسیب پذیر وردپرس استفاده می کنند.

جمع بندی

 

وردپرس فوق العاده محبوب است. استفاده از آن آسان است، بسیار متنوع است و می توانید وب سایتهای بسیار زیبا و حرفه ای با آن ایجاد کنید. با این حال، جنبه منفی این است که به دلیل این موارد مثبت، وردپرس به هدف بدخواهی تبدیل می شود. شیوه های امنیتی اولیه می تواند این نکات منفی را تا حد زیادی کاهش دهد.

چگونه می توانیم از هک شدن سایت وردپرس جلوگیری کنیم؟

چگونه می توانیم از هک شدن سایت وردپرس

 

  1. از افزونه فایروال / امنیت وب سایت وردپرس استفاده کنید.
  2. افزونه احراز هویت دو عاملی (2FA) را نصب کنید.
  3. هر آنچه در وردپرس شما اتفاق می افتد را ثبت کنید.
  4. افزونه ای را برای اجرای رمز عبور قوی نصب کنید.
  5. از وب سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

در این مقاله شما یاد گرفتید که چه مشکلاتی باعث هک شدن سایت وردپرس شما می شود. با رعایت کردن مواردی که اشاره شد، شما میتوانید از هک شدن توسط هکر ها در امان بمانید.اگر برای کسب کار خودتون وب سایت ندارید میتونید با ثبت درخواست طراحی سایت وردپرس صاحب یک وب سایت شوید و کسب و کارتون رو شروع کنید.برای مشاوره و راهنمایی بیشتر با تیم هیوا وب در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *