آژانس دیجیتال مارکتینگ هیواوب

توضیحات متا چیست؟ 5 نکته در سئو توضیحات متا

توضیحات متا چیست

فهرست مطالب

توضیحات متا چیست؟ توضیحات متا یک قطعه تا حداکثر 160 نوشته است. در اصل خلاصه ای از محتوای وب سایت را ارائه میدهد که برای درک بهتر موتور های جستجو کاربرد بیشتری دارد. موتورهای جستجو آن را در نتایج جستجو بیشتر زمانی نشان می دهند که عبارت جستجو شده در توضیحات باشد. بنابراین بهینه سازی آن برای سئوی داخلی بسیار مهم است. با شرکت اینترنتی هیوا وب همراه باشید تا در این پست، ویژگی های توضیحات متا را به شما نشان دهیم.

توضیحات متا چیست؟

توضیحات متا چیست

در حالی که توضیحات متا به طور مستقیم بر رتبه بندی موتورهای جستجو در صفحه شما تأثیر نمی گذارد. اما نقش مهمی در سئوی صفحه ایفا می کند. نوشتن توضیحات مرتبط و دقیق، میزان کلیک سایت شما را از موتورهای جستجو افزایش می دهد. زیرا اغلب هنگام توصیف صفحه شما در نتایج جستجو استفاده می شود.

توضیحات متا یک تگ HTML است که می توانید برای پست یا صفحه وب سایت خود تنظیم کنید. در آن می توانید توضیح دهید که صفحه شما درباره چیست. اگر خوش شانس باشید، Google آن را در زیر عنوان صفحه شما در نتایج جستجو نشان می دهد. این به شما فرصتی می دهد تا کاربران موتورهای جستجو را متقاعد کنید که صفحه شما آنچه را که کاربران به دنبال آن هستند ارائه می دهد.

به این نکات مبتدی برای بهبود توضیحات متای سایت خود توجه کنید

 

بهبود توضیحات متای سایت

 

1. از جملات متناسب با کسب و کارتون استفاده کنید

این ممکنه خودش توضیحی به نظر برسد، ولی سعی کنید اطلاعات مربوط به کسب و کار را هوشمندانه در کنار کلمه کلیدی قرار دهید.مثلا کسی که در گوگل سرچ میکند خرید گوشی ارزان قیمت. وجود چنین عبارتی در توضیحات متا میتواند شانس کلیک توسط کاربر را افزایش دهد.

2. اینکه توضیحات متا چیست؟ باید قانع کننده ،کوتاه و معنا دار نیز باشد

توضیحات متا چیست2

ممکن است در نتایج جستجو به سایت هایی برخورد کنید که دارای یک عبارت کلیدی در توضیحات بوده و بارها و بارها تکرار شده است. حتی ممکن است در همه کلمات ظاهر شود.کاربران و موتورهای جستجو این توصیف ها را هرزنامه می دانند و به طور کلی از سایت شما اجتناب خواهند کرد. توصیف متا ایده آل باید به عنوان یک جمله کوتاه و جذاب باشد. این به منظور جلب توجه کاربر، ایجاد علاقه به آنچه در صفحه است و جستجوگر را تشویق می کند تا با کلیک روی سایت اطلاعات بیشتری بدست آورد.

3. کلمات متا را بین 150 تا 160 کاراکتر نگه دارید

برای نوشتن توضیحات متا باید حداقل 120 و حداکثر تا 160 کارکتر نوشته شود. علاوه بر این، شما باید از مفهوم مناسب برای این توضیحات استفاده کند تا موتور های جستجو مفهوم مقاله رو درک کرده و به رتبه بندی سایت شما کمک کند. شما میتوانید بیشتر هم بنویسید ولی فقط تا 160 کارکتر رو گوگل نمایش می دهد

 

4. از کلمات کلیدی مهم استفاده کنید (اما سوء استفاده نکنید)

گوگل عبارتهای جستجو را در عنوان و شرح وب سایت هایی که در نتایج جستجو ظاهر می شوند را نشان می دهد. به همین دلیل، ایده خوبی است که کلمات کلیدی هدفمند و معنا دار را در توضیحات متای خود قرار دهید. اگر کلمه یا عبارتی در توضیحات شما با جستجوی اصلی مطابقت داشته باشد، این ارتباط معنایی احتمالاً توجه جستجوگر را جلب می کند.

5. ایجاد توصیفات منحصر به فرد

 

توصیفات منحصر به فرد متا

تاکتیک دیگری که گاهی وبمستر ها از آن استفاده می کنند این است که برای هر صفحه در کل وب سایت توضیحات یکسان را کپی و جایگذاری کنید. در حالی که توضیحات متا نمی تواند به رتبه صفحه شما کمک کند. محتوای تکراری مطمئناً می تواند به آن آسیب برساند. هر صفحه را مرور کنید و یک توصیف کاملاً منحصر به فرد بر اساس محتوای آن صفحه بنویسید.

 

در این مقاله شما با مفهوم توضیحات متا چیست؟ آشنا شدید. و یک سوال پیش میاد توضیحات متا چطور بر سئو سایت تاثیرگذار است؟ پاسخ این است که کلماتی که در توضیحات متا قرار میدهیم در صفحه نتایج جستجو نمایش داده می شود. هر چقدر این متن برای کاربر جذاب باشد شانس کلیک بر روی سایت ما بالا رفته و جایگاه سئو سایت ما در نتایج جستجو گوگل بهبود پیدا می کند.

اگر به دنبال متخصصین سئو برای وب سایت خود هستید تا کسب و کار خودتون رو بدون تبلیغات و به صورت کاملا ارگانیک بالا ببرید و در صفحات اول گوگل قرار بگیرید میتونید از خدمات سئو سایت در ارومیه بهره مند شوید. در صورت نیاز به مشاوره و ارائه خدمات با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *