آژانس دیجیتال مارکتینگ هیواوب

علت ایندکس نشدن سایت در گوگل چیست؟

ایندکس نشدن

فهرست مطالب

ایندکس نشدن

چه دلایلی  باعث ایندکس نشدن سایت در گوگل می شود؟ این ضروری ترین ویژگی سئو در تمام دوران است.گوگل باید سایت شما را فهرست بندی کند تا سایت شما ترافیک ارگانیک از گوگل دریافت کند. اگر سایت شما فهرست بندی نشده باشد، گم شده اید. هیچ کس محتوای شما را به صورت ارگانیک پیدا نخواهد کرد، زیرا بخشی از فهرست جستجوی گوگل نیست.

با شرکت هیوا وب همراه باشید تا در ادامه به مهمترین دلایلی که باعث می شود گوگل سایت شما را ایندکس نکند بپردازیم. من تقریباً این لیست را از رایج ترین تا کم رایج تر سازماندهی کرده ام. می توانید لیست را از بالا به پایین کار کنید و علت و درمان خود را پیدا خواهید کرد.

1. سایت شما تحت یک دامنه www یا غیر www فهرست بندی می شود

از نظر فنی www یک زیر دامنه است. بنابراین ، https://hiwaweb.com با https://www.hiwaweb.com یکسان نیست. مطمئن شوید که هر دو سایت را به حساب GWT خود اضافه کرده اید تا مطمئن شوید هر دو فهرست بندی شده اند. مطمئن شوید دامنه دلخواه خود را تنظیم کنید، اما مالکیت هر دو را تأیید کنید.

2. گوگل هنوز سایت شما را پیدا نکرده است

معمولاً این مشکل در سایت های جدید ایجاد می شود. چند روز (حداقل) به آن فرصت دهید، اما اگر گوگل هنوز سایت شما را فهرست بندی نکرده است، مطمئن شوید که نقشه سایت شما بارگذاری شده و به درستی کار می کند. اگر نقشه سایت ایجاد یا ارسال نکرده اید، این می تواند مشکل شما باشد. همچنین باید از گوگل بخواهید سایت شما را خزیده و واکشی کند.

3. سایت یا صفحه (ها) با robots.txt مسدود شده اند.

مشکل دیگر این است که توسعه دهنده یا ویرایشگر شما سایت را با استفاده از robots.txt مسدود کرده است. این یک تعمیر ساده است. فقط ورودی را از robots.txt حذف کنید، سایت شما دوباره در فهرست ظاهر می شود.

مشکل دیگر این است که توسعه دهنده یا ویرایشگر شما سایت را با استفاده از robots.txt مسدود کرده است. این یک تعمیر ساده است. فقط ورودی را از robots.txt حذف کنید، سایت شما دوباره در فهرست ظاهر می شود.

4. شما نقشه سایت ندارید. xml

هر وب سایت باید یک sitemap.xml داشته باشد، که لیستی ساده از مسیرهایی است که گوگل باید برای فهرست بندی سایت شما رعایت کند. می توانید درباره سیاست نقشه سایت گوگل بخوانید و به راحتی آن را ایجاد کنید.

5. شما دارای خطاهای خزیدن هستید.

کرواول ارور

برای شناسایی این خطاهای خزیدن، به Google Webmaster Tools بروید، سایت خود را انتخاب کنید، on روی “Crawl” کلیک کنید on روی “Crawl Errors” کلیک کنید. اگر خطایی دارید، یعنی صفحات بدون نمایه، آنها را در لیست “1000 صفحه برتر دارای خطا” مشاهده خواهید کرد.

6. محتوای تکراری زیادی دارید

محتوای تکراری زیاد در یک سایت می تواند موتورهای جستجو را گیج کرده و آنها را از فهرست بندی سایت شما منصرف کند. اگر چندین نشانی اینترنتی در سایت شما محتوای یکسانی را باز می گردانند، در سایت خود مشکل محتوای تکراری دارید. برای رفع این مشکل، صفحه ای را که می خواهید نگه دارید و 301 بقیه را انتخاب کنید.

7. تنظیمات حریم خصوصی خود را روشن کرده اید

اگر سایت وردپرسی دارید، ممکن است به طور تصادفی تنظیمات حریم خصوصی را روشن نگه داشته باشید. برای بررسی به سرپرست → تنظیمات → حریم خصوصی بروید.

8. سایت توسط .htaccess مسدود شده است

هاتکس

 

فایل .htaccess شما بخشی از وجود وب سایت شما در سرور است که به شما امکان می دهد در سراسر جهان در دسترس باشد. فایل .htaccess در آپاچی نوشته شده است. اگرچه .htacess مهم است، اما می توان از آن برای مسدود کردن خزنده ها و جلوگیری از نمایه سازی استفاده کرد.

9. مشکلات AJAX/JavaScript دارید

گوگل جاوا اسکریپت و AJAX را فهرست بندی می کند. اما این زبانها به راحتی مانند HTML قابل فهرست بندی نیستند. بنابراین، اگر صفحات AJAX و اجرای جاوا اسکریپت خود را به اشتباه پیکربندی کرده اید، گوگل صفحه را فهرست بندی نمی کند.

10. بارگیری سایت شما برای همیشه طول می کشد

اگر بارگیری سایت شما طول بکشد، گوگل آن را دوست ندارد. اگر خزنده با بارهای نامحدود روبرو شود، به احتمال زیاد سایت را ایندکس نمی کند.پس سرعت سایت هم میتواند موثر باشد

لود سایت

کلام آخر

ممنونیم از شما که تا پایان این مقاله همراه ما بودید. در ضمن شرکت طراحی سایت هیوا وب برای کسب و کارهای فعال در اینستاگرام خدمات مختلفی شامل طراحی سایت، تولید محتوا و سایر خدمات مربوط به اینستاگرام را ارائه می دهد. اگر برای کسب کار خودتون وب سایت ندارید میتونید از طریق لینک قیمت طراحی سایت از تعرفه های طراحی سایت مطلع شوید و از مشاوره های رایگان هیوا وب استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *